پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227804
آغاز نظارت بر بازار شب عيد
تاریخ انتشار : 1395/12/08 17:45:57
نمایش : 1462
در حالي که بازار رنگ و بوي شب عيد به خود گرفته است، مدير کل بازرسي و امور قاچاق سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليدکنندگان از اجراي طرح نظارتي ويژه نوروز ۱۳۹۶ در سراسر کشور خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، داريوش بهنود قاسمي با اشاره به زمان اجراي طرح نظارت بر بازار شب عيد، گفت : طرح نظارتي پايش بازار کالا و خدمات ويژه نوروز از يکم اسفندماه همزمان در سراسر کشور آغار شده و تا پايان فروردين ۱۳۹۶ در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

وي افزود: کنترل و نظارت بر بازار کالاها و خدمات به‌ عنوان يک ضرورت در حوزه بازرسي سازمان حمايت مصرف‌کنندگان و توليدکنندگان در طول سال مدنظر بوده و طبق روال هر ساله با توجه به افزايش تقاضاي مردم در ايام پاياني سال تشديد مي‌شود.

مديرکل بازرسي و امور قاچاق سازمان حمايت مصرف‌کنندگان و توليدکنندگان اهداف اجراي اين طرح در کشور را تامين کالاهاي اساسي و مورد نياز مردم، کنترل و نظارت بر وضعيت بازار کالا و خدمات در مراحل تأمين و توزيع، ايجاد بستر مناسب براي تامين و توزيع مايحتاج عمومي، جلوگيري از برخي تخلفات احتمالي و رسيدگي فوري و دقيق و کارشناسي به شکايات و گزارش‌هاي مردمي عنوان کرد.

قاسمي همچنين با اشاره به همکاري هاي بين سازماني در اين طرح عنوان کرد: به منظور ايجاد هم افزايي با سازمانهاي صنعت، معدن و تجارت و اجراي دقيق تر اين طرح، کارگروهي متشکل از اصناف و ساير دستگاه‌هاي ذيربط  مسئول برنامه ريزي و اتخاذ تدابير لازم براي نظارت و پايش موثر و به هنگام بر فرآيند تامين و توزيع کالا و خمات با قيمت مناسب به مردم شده اند.

وي با اشاره به بخشي از اصنافي که تحت نظارت ويژه شب عيد قرار مي گيرند، ادامه داد: در طرح نظارتي ويژه نوروز ۱۳۹۶ در سراسر کشور، با مشارکت همه دستگاه‌هاي ذيربط از جمله اتاق اصناف فعاليت کليه واحدهاي صنفي خدماتي از جمله نمايشگاه‌هاي بهاره، واحدهاي اقامتي، اماکن تفريحي – فرهنگي – زيارتي، رستوران ها، حمل و نقل درون شهري، آژانس‌ها (هواپيما، قطار، اتوبوس) ميادين ميوه و تره بار، سردخانه ها، انبارها، قاليشويي ها، خشکشويي ها، حراج و فروش‌هاي فوق العاده، قنادي‌ها، پارکينگ ها، اتوسرويس ها و ديگر اصناف بازرسي و نظارت مي شوند.

دريافت شکايت، شبانه‌روزي شد

اين مقام مسئول تصريح کرد: با برگزاري گشت‌هاي مشترک با ساير دستگاه‌ها و اتحاديه هاي مربوطه اعم از اصناف و اتحاديه ها، ادارات کل تعزيرات حکومتي، وزارت بهداشت و درمان و اداره کل استاندارد استان‌ها و ديگر دستگاه هاي ذي‌ربط علاوه بر استقرار اکيپ‌هاي بازرسي در قالب‌هاي سيار و ثابت در مراکز عمده عرضه کالا مانند ميادين ميوه و تره بار، پايانه هاي مسافربري بين شهري خصوصا استان‌هاي زيارتي و سياحتي، نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم کالا و سطح شهر و فعاليت مستمر، براي بهبود کيفيت سامانه ستاد خبري ۱۲۴ نيز بصورت شبانه روزي و در تمام اوقات آماده دريافت گزارش‌ها و شکايات مردمي است .

مدير کل بازرسي و امور قاچاق سازمان حمايت با اشاره به تلاش شبانه‌روزي و مستمر بازرسان سازمان‌هاي صنعت و معدن و تجارت استان‌ها در فصول مختلف تاکيد کرد: گزارش‌هاي دريافتي در کوتاه‌ترين زمان توسط بازرسان، بررسي و در صورت احراز تخلف پرونده مربوطه تشکيل و براي صدور راي به سازمان تعزيرات حکومتي ارسال مي شود و نتايج بررسي نيز متعاقبا به شاکيان اعلام خواهد شد.

نظارت ويژه بر عرضه کالاي قاچاق

همچنين در راستاي عملياتي کردن مصوبات ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تکاليف قانوني محوله به اين سازمن در امر مبارزه با قاچاق کالا که سازمان حمايت را در عداد سازمانهاي کاشف قرار داده، از عرضه و توزيع هرگونه کالاي قاچاق بويژه اقلام هدف طرح نظير ميوه و خشکبار، کيف و کفش، لوازم آرايشي - بهداشتي و ... در سطوح خرده و عمده فروشي بالاخص در غرفه هاي نمايشگاه بهاره ممانعت خواهد کرد.

قاسمي با اشاره به اهداف کلان تعيين شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: راهبردي که وزارت صنعت، معدن و تجارت براي پايش، کنترل و نظارت بر "نظام تامين و توزيع کالا و خدمات" در سطح کشور در پيش گرفته به ايجاد سلامت و امنيت در فضاي کسب و کار منتهي مي‌شود. از اين‌رو سعي بر اين است که با تمرکز بيشتر بر گلوگاه‌هاي اقتصادي از بروز تخلفات، از سرمنشأ، جلوگيري شود و به همين جهت از تمام توان انجمن هاي صنفي، اتحاديه ها و اتاق هاي اصناف کشور نيز در امر تنظيم و کنترل بازار نهايت بهره برداري صورت گيرد.

مدير کل بازرسي و امور قاچاق سازمان حمايت از مردم خواست در مبارزه با مفاسد اقتصادي مشارکت داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشي، کم‌فروشي، عدم نصب قيمت، عدم صدور صورتحساب، عرضه غيرمجاز کالا و ديگر موارد را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.


ايسنا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html